dimarts, 14 d’agost de 2012

Salmó a la papillota

Recepta per a 4 persones
Ingredients

-  4 supremes de salmó de 150 g cadascuna
-  200 g pastanaga
-  150 g bolets
-  oli d’oliva verge extra
-  sal i pebre
-  Branques de farigola fresca

Preparació
Netegeu i talleu la pastanaga a bastonets prims.
Saltegeu en una paella els bolets fins que perdin el seu suc, afegiu-hi la pastanaga i
saltegeu-ho uns 2-3 minuts.
Prepareu el paper d’alumini o paper sulfuritzat per fer la papillota. Poseu damunt del
paper el salmó i el saltejat de bolets i pastanaga.
Amaniu-ho amb oli d’oliva verge extra i salpebreu-ho.
Segelleu-ho molt bé, sense que hi quedi cap porositat. Poseu-ho al forn prèviament
escalfat a 200 ºC i deixeu-ho coure 8 min.
Obriu la papillota a taula i presenteu-la amb uns brins de farigola fresca.

Comentari nutricional de la recepta
Es tracta d’un plat ric en proteïnes i àcids grassos saludables que conté el peix blau.
També és ric en provitamina A, molt important per la pell, la vista i les mucoses i en
fibra, nutrients fonamental per una correcta absorció dels greixos i per millorar el
trànsit intestinal.
Una recepta molt adequada com a segon plat. S’hauria d’acompanyar amb un primer
plat ric en glúcids (pasta, patata, arròs...).
Les verdures que acompanyen el peix es poden canviar en funció de la temporada i el
què tingueu a la nevera.



Kcal
glúcids (g)
Proteïnes (g)
Greix (g)
Fibra (g)
Salmó a la papillota
468,13
3,97
42,05
31,56
2,21

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada